Aracınız yaz bakımı istiyor

Aracınız yaz bakımı istiyor

Soğuk havaların ve kar yağışlarının etkisiyle araç sahipleri otomobilin kış bakımını ihmal etmezken, yaz bakımına daha az önem veriyor. Ama yaz bakımı da en az kış bakımı kadar önem taşıyor.


Otomobiller en çok yazın kullanılıyor. Bu durum aracınızın yaz bakımını ihmal etmemeniz için en önemli sebeplerden biri.


Aracınızın yaz bakımı için dikkat etmeniz gereken püf noktalar:


1- Araba motorları yazın daha fazla ısındığı için yağın seviyesi ve durumu(yağın içinde bulunan partiküller) sık sık kontrol edilmeli.

2- Yağ değişimi veya tamamlanması ve yağ filtresi değişimi yapılmalı.

Tozlu ortam kışa oranla yazın daha fazla olduğundan, hava filtresi ve polen filtresi yazın daha sık değişmeli, sık aralıklarla kontrol edilmeli çünkü hava filtrelerindeki tıkanıklık daha fazla yakıt tüketilmesine sebep oluyor.

3- Yazın sıcaklıkla lastik basınçları kendiliğinden artabilir; kesinlikle kontrol edilmeli ve kışlık lastikler yazın kullanılmamalı.

4- Lastiklerin basınç kontrolü ve değişimi yapılmalı. Yazın silecek lastikleri daha çabuk bozulur. Cam silecek suyuna yazlık (içinde yağ çözücü maddeler bulunan) cam suyu konmalı ve fiskiyeler kontrol edilmeli.

5-  Yazın uzun yolculuklar daha fazla yapıldığı için araç yaza özgü çok nokta kontrolü yapılan bir bakımdan geçirilmeli.

6- Yazın hız limitleri daha fazla zorlandığından ön düzen direksiyon ve servo kontrolü yapılıp, lastik balansları kontrol edilmeli.

7- Rot ayarı ve balans ayarı yapılmalı.Klima gazı kontrol edilip tamamlanmalı, klima kompresör yağı ve fanlar kontrol edilmeli.

8- Motor soğutma suyu seviyesi ve kaçakları kontrol edilip, antifriz seviyesi yaz kış aynı olmalı. Antifriz ve su eksiği tamamlanmalı.

9- Akü asit yoğunluğu yazın daha fazla değişebilir veya akü gözlerinde su kaybı gerçekleşebilir durum kontrol edilmeli.

10- Araçtaki tüm sıvıların kontrolü yapılıp, eksikler tamamlanmalı. Değişim zamanı gelenler ve özelliğini kaybedenler mutlaka değiştirilmeli.

11- Tüm aydınlatma sistemleri, ön ve arka fren balataları ve bujiler kontrol edilmeli; gerekirse değişmeli. Stepne ve kriko mutlaka kontrol edilmeli.

12- Fren ve direksiyon hidrolikleri kontrol edilerek, eksikler tamamlanmalı.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.