Hafta Sonu Mengerler'de Brunch Keyfi

Hafta Sonu Mengerler'de Brunch Keyfi

Hafta sonu, Mengerler Ticaret Türk A.Ş Bostancı Lokasyonun’da, Otomobil grubu Satış Müdürü Mehmet Yücesan’ın Brunch konuğuyduk. Yeni B serisinin tanıtımının da yapıldığı Brunch’ta Mehmet bey ile röportaj yapma fırsatı bulduk.

Bize kısaca kendinizi ve Mengerler Ticaret Türk A.Ş.'yi tanıtır mısınız?
“Aslen makine mühendisiyim, 1996 yılından itibaren otomotiv sektörünün içindeyim. 2003 yılından bu yanada Mengerler İstanbul bünyesinde çalışıyorum. Daha önce 8 sene Hafif Ticari Araçlar Satış Müdürü olarak bünyede görev aldım. Son 1 senedir de Otomotiv Satış Müdürü olarak çalışıyorum. İstanbul’da Mengerler olarak 4 ayrı noktada otomobil satışı ve servis hizmetlerini sürdürüyoruz. Bunlardan Davutpaşa merkez ofis diye geçer, Genel Müdürlüğümüz Davutpaşadadır. Bunun haricinde Nispetiye caddesinde bir satış ShowRoom’umuz var. Ataşehir Kozyatağında Marriot Otelin altında bir kompleksimiz daha var, Bostancı Kompleksimizi de  Kasım 2011 itibariyle 4.noktamız olarak devreye soktuk. Bugün sizi ağırladığımız, Bostancı kompleksimiz de, hem hafif ticari araçlar, hemde otomobil satış ve servis kısımlarımız var. Bostancı Kompleksimiz iki ayrı blokta hizmet veriyor. Alt katlar servis olarak kullanılıyor. Üst katta ise Showroom’umuz var. Toplamda 4.000 metrekare kullanım alanı olan bir yer burası. A Blokta Otomotiv satış ShowRoom larımız var. B Blokta ise Otomotiv olarak Mercedes Benz “0” Km ve Smart “0”Km ShowRoom larımız ve yine aynı bölümde 2.el satış ShowRoom’umuz var.” 

Mengerler Organizasyon'da kaçıncı yılınıza girdiniz?   
“Bunun haricinde Mengerler 73.Yılına giren bir organizasyon. Ticaret Siciline kaydı 1939 yılıdır.Yani Otomotiv sektörünün en eskilerinden biriyiz. Sadece İstanbul’da değil Türkiye genelinde 10 tane ilde daha satış ve servis noktalarımız var. Üç büyük şehir; İstanbul, Ankara ve izmir’de varız. Karadeniz Bölgesin’de Samsun, Akdeniz Bölgesin’de Adana’da,İç Anadolu Bölgesin’de Sivasta varız. Marmara bölgesin’de Bursa’da, Kocaeli’de, Trakya’da Çorlu, Ege’de Milas gibi Türkiye’nin hemen hemen tüm coğrafi bölgelerinde Mercedes adına, satış ve satış sonrası hizmetler faaliyetlerini sürdürüyoruz.” 

“Her Brunch’ta Farklı Meslek Gruplarına Hitap Ediyoruz.”
 

Branch organizasyonunu ne kadar süredir yapıyorsunuz? Organizasyon davetlilerini nasıl belirliyorsunuz?
“Bu organizasyonu yaklaşık 2 aydır Pazar günleri yapıyoruz. Hem müşterilerimiz hem de bizler oldukça keyif alıyoruz. Branchlarımız sıcak bir atmosferde  ve son derece keyifli geçiyor. Müşterilerimiz de bundan oldukça memnunlar. Memnuniyet olarak olumlu geri dönüşler alıyoruz. Müşterilerimizin hizmetinde olduğumuzun altını çizmek ve varlığımızın farkındalığını artırmak için yapıyoruz. Lokasyonumuzun tanıtımını yapmak gayesi ile, oranizasyonlar yapıyoruz ancak bunu şöyle yapmaya gayret ediyoruz; her Brunch’ta farklı meslek gruplarına hitap ediyoruz. Çok genel çağrı şeklinde değil, her hafta, her Pazar günü bu brunchlarda özel bir meslek grubuna hitap ediyoruz. İlk önce ilaç sanayinde çalışan ve eczacı müşterilerimizi bir Pazar günü ağırladık.Onun akebinde kuyumcu müşterilerimizi davet ettik. Bir hafta yeni serimiz olan B serimizi tanıtmak için müşterilerimizi davet ettik. Bugünde Tıp dünyasında hizmet veren Doktor müşterilerimize ve Tıp dünyası çalışanlarını misafir ediyoruz. Önümüzdeki hafta bunu Avukat ve Noter müşterilerimiz takip edecek.”

“Özel Meslek Gruplarında Daha İyi Karşılıklı Temas Sağlayabiliyoruz.”
 “Bunu da şu yüzden tercih ediyoruz; Özel meslek gruplarında daha iyi karşılıklı temas sağlayabiliyoruz. Daha iyi kendimizi anlatıyoruz, kendimizi daha iyi ifade edebildiğimizi düşünüyoruz. Müşterilerimizde özel bir zümreyi davet ettiğimiz için daha özel hissediyorlar kendilerini. Burada amacımız sadece ürün satmak değil müşterilerimize güzel bir Pazar günü geçirmelerini sağlamak. Davetlilerimizi seçerken  bizim müşterimiz mi değilmi çok fazla irdelemiyoruz. Bu dataları genellikle meslek odalarından temin ediyoruz ve buna göre davetlerimizi gerçekleştiriyoruz. Bizden daha önce araç ve hizmet alıp almadıklarına bakmıyoruz. Bu temin ettiğimiz datalara hiçbir ayrım yapmadan davetiyelerini gönderiyoruz. Davetiyeler herkesin ismine özel gidiyor. Örneğin bugünkü organizasyona katılabilmeniz için doktor olmanız yeterli."

Tanıtımını yaptığınız B serisi araçlar hakkında da biraz bilgi verir misiniz?
“Bugün elimizde bulunan ikinci Jenerasyon B serisi. Daha önce yaklaşık 5-6 yıl eski seri Türkiye piyasasında satıldı. Bu serinin lansmanı yaklaşık 4 -5 ay önce yapıldı. Daha çok ailelerin tercih ettiği bir seri bu. Çünkü geniş hacimli ve modüler bir araç. İç koltukları katlanabiliyor. Daha fazla yük taşıması gerektiğinde arka koltukları katlanabiliyor. Gerek ikili koltuk gerekse tekli koltuk katlanabiliyor. Piknik ya da hafta sonu organizasyonlarda çok rahatlıkla kullanabiliyor ve tercih ediyorlar. Yine yeni evli çiftlerin yoğun tercih ettiği satış analizlerinde göze çarpıyor. 28-40 yaş arası müşterilerimizin bu seriyi daha çok tercih ettiğini söyleyebiliriz. Biraz daha genç müşterilerimize, aile müşterilerimize hitap eden bir araç. Kendine ait bir müşteri profili oluştu. Seriyi devamlı takip eden ve yenileyen çok sayıda müşterimiz var. Aracın satış performansından şu an için çok memnunuz.” 

Bostancı Lokasyonu ne zaman açıldı? Bu lokasyon ne tür hizmetler sunuyor?
“Bostancı lokasyonumuz Kasım ayında faaliyete geçti. Hem Servis hemde Satış bölümlerimiz aynı anda faaliyete geçti. Servis kısmımızda hafif ticari araçlar ve binek araçların hem servis hizmetleri, hem kaporta boya imkanlarımız mevcut. Yani sadece mekanik ve periyodik bakım değil, aynı zamanda kaporta boya hizmetleride sunabiliyoruz. Satış kısmımız ise yaklaşık 100 araç kapasiteli. Burada da hem sıfır araçları hem de 2. El araçları sergileyebiliyoruz.”

“4000 Metrekare Kullanım Alanıyla Türkiye’nin En Büyük Servislerinden Biri.”
“4000 metrekare kullanım alanıyla en büyük mercedes servisi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Müşterilerimizin ilgiside her geçen gün katlanarak artıyor. Yeni bir lokasyon açmanın başlangıçta doğurduğu bazı güçlükler var. Kendinizi tanıtmanız belli bir süre alabiliyor. Servis müşterisi özellikle daha önce çalışmış olduğu, alıştığı servise daha sadık oluyor. Biz özel indirim günleri, fırsatlar, kampanyalar sunarak bunun oturmasını sağlıyoruz. Burada olduğumuzu, burada hizmet verdiğimizi anlatmaya çalışıyoruz. Buradaki geçerli ölçümleme günlük araç girişidir. Biz bunun her geçen gün artarak geliştiğini görüyoruz. İstadiğimiz seviyelere gün geçtikçe yaklaştığını gözlemliyoruz. Kapasite olarak da  İstanbul’un hatta Türkiye’nin en büyük servis noktalarından biri burası.” 

Röportaj: Gürkan Kartal
Otomotiv ve Turizm Bölüm Sorumlusu
  
 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.