• BIST 102.915
  • Altın 146,120
  • Dolar 3,5155
  • Euro 4,1901
  • İstanbul 20 °C
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu

İstanbul Boğaz'ına 3.ncü Köprü Geliyor

İstanbul Boğaz'ına 3.ncü Köprü Geliyor
İstanbul Boğazı’na 3’üncü köprünün inşası için geri sayım başladı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, maliyeti yaklaşık 4.5 milyar lirayı bulacak 3’üncü köprünün yapımını da içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin 2015 yılı sonun
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, maliyeti yaklaşık 4.5 milyar lirayı bulacak 3’üncü köprünün inşaat aşamasında 6–7 bin kişi, işletme aşamasında 700-1000 kişi, yapım sürecinde de 50 bin kişi istihdam edileceğini söyledi. Yıldırım, “Köprü, Ege ve Marmarayı entegre edecek” dedi. 10 yıl 2 ay 20 gün işletme ve yapım süresi ile İçtaş İnşaat-Astaldi Ortak Girişim Grubu’na verilen köprü, ihale sözleşmesi gereği 36 ayda tamamlanacak.

Otoyol projesi, Binali Yıldırım’ın ‘büyük sanat yapıları’ olarak tanımladığı, toplam uzunluğu 1875 metrelik asma köprü, 60 metre uzunluğundaki viyadükler ve toplam uzunluğu 21 kilometre olan tünelleri kapsıyor. Güzergah üzerinde, bağlantı yolları üzerindekiler de dahil 45 kavşak bulunuyor. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin hayata geçirilmesiyle bütün bu olumsuzlukların ortadan kalkacağını savunan Binali Yıldırım, projenin hedeflerini anlattı.

50 bin kişi istihdam edilecek
İstanbul’daki transit trafik yükünü hafifletmeyi amaçladıklarını belirten Binali Yıldırım, şunları söyledi: “Araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf ederek transit geçişini sağlamak istiyoruz. Proje hayata geçtiğinde Avrupa- Asya arasında çok daha kısa sürede geçiş imkanı olacak.
Diğer ulaşım modları ile entegrasyon sağlanıp, İstanbul şehir içi trafiğindeki yoğunluk azaltılacak. Köprü, yapımı devam eden Gebze- İzmir Otoyolu ile Ege ve Marmara bölgesinin entegrasyonu sağlayacak. Projenin inşaat aşamasında, yaklaşık 6–7 bin kişi, işletme aşamasında yaklaşık 700–1000 kişi, yapım sürecinde de 50 bin kişi istihdam edilecek.”

İzmir’e kadar ulaşacak
Proje kapsamında Gebze-Dilovası bölgesi TEM Otoyolu’ndan bir kavşakla ayrılacağını söyleyen Bakan Yıldırım, şöyle konuştu: “İzmit Körfezi’nde yapılacak asma köprü ile Hersek Burnu’na ulaşılacak. Otoyol Orhangazi ve Gemlik yakınlarından geçip, Ovaakça Kavşağı ile Bursa Çevreyolu’na bağlanacak. Otoyol daha sonra Karacabey Kavşağı’ndan başlayarak Uluabat Gölü’nün doğusundan, Mustafakemalpaşa’nın güneyinden ve Susurluk’un kuzeyinden geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Balıkesir’in batısından güneye yönelerek Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçip, Turgutlu yakınlarında batıya yönelecek. İzmir-Uşak devlet yoluna parelel olarak ilerleyip İzmir Çevreyolu üzerindeki Anadolu Lisesi Kavşağı’na bağlanacak.”

Yakıt tasarrufu sağlayacak
Yıldırım, şöyle devam etti: “377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğundaki proje kapsamında, yaklaşık 3 kilometre uzunluğunda bir asma köprü, toplam 18 bin 212 metre uzunluğunda 30 adet viyadük, toplam 7 bin 395 metre uzunluğunda 4 adet tünel, 209 adet köprü, 18 adet gişe alanı, 5 adet Otoyol Bakım İşletme Merkezi, 7 adet servis alanı ve 7 adet park alanı yer alacak. Proje tamamlandığında İstanbul-İzmir arasındaki mesafe 140 kilometre kısalmış olacak. 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresi 3.5-4 saate inecek. Proje yılda 870 milyon TL’lik yakıt tasarrufu sağlayacak.”

İki katlı,  demiryolu da geçiyor
İstanbul ve Marmara Bölgesi’nin karayolu trafik yükünü azaltmayı hedefleyen Üçüncü Köprü Projesi’ne, ilk projede olmayan demiryolu raylı sistemi de eklendi. Projeye göre, üçüncü köprü iki katlı olacak. Üst katı karayolu taşımacılığına ayrılan köprünün alt katından sadece demiryolu geçecek. Bu demiryolu Edirne’den İzmit’e kadar hem şehirlerarası hem de şehir içinde yolcu taşıyacak. Marmaray’la da entegre edilecek raylı sistemle, Atatürk Havalimanı ile Sabiha Gökçen Havalimanı da birbirine bağlanacak.

İzmit Körfez’inden geçiş 35 dolar+KDV
Sözleşmesi 27 Eylül 2010 tarihinde imzalanan Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi Dahil) Otoyolu Projesinde 4 ayrı kesim halinde verilen trafik garantisi ise şöyle: Gebze – Orhangazi kesimi için günde 40 bin, Orhangazi – Bursa (Ovaakça Kavşağı) kesimi için 25 bin, Bursa (Karacabey Kavşağı)-(Balıkesir – Edremit) ayrımı kesimi için 17 bin, Balıkesir – Edremit ayrımı – İzmir kesimi için ise 23 bin otomobil.

Trafik sayısının garanti edilenin altında kalması halinde oluşacak gelir kaybı, gelir kaybının olduğu yılı takip eden yılın nisan ayı içerisinde İdare tarafından görevli şirkete ödenecek. Otomobil için geçiş ücreti, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü için KDV hariç 35 dolar, otoyol için KDV hariç kilometre başına 0,050 dolar olarak belirlendi. İşin yapım süresi 7 yıl. Ancak projenin tamamının 5 yılda bitirilip, işletmeye açılması hedefleniyor. Otoyolun farklı kesimlerinin farklı zamanlarda açılması imkanı da veriliyor.

Ekonomik kayıplara neden oluyor
Binali Yıldırım, trafik sorunun yol açtığı mevcut olumsuzlukları şöyle sıraladı:

Akaryakıt tüketimine bağlı ekonomik kayıplar. Ulaşım alt yapısı yetersizliği nedeniyle, taşıma kapasitesinin düşük verimle kullanılması.
İstanbul’un ulaşım alt yapısındaki yetersizlikler nedeni ile, sektörlerdeki kapasitenin yeterli seviyede kullanılamaması.
Boğaz geçişlerindeki kapasite yetersizliği nedeniyle Erişme Kontrollu bir yolda, sadece olağanüstü hallerde uygulanması gereken ilave şerit çalışmalarının her gün yapılmasından dolayı, ilave işletme maliyeti oluşturması.
Bakım ve onarım işlerinin trafik yoğunluğundan, belirli gün ve kısıtlı zaman diliminde yapılması nedeniyle oluşan ilave bakım maliyeti.
Bu haber toplam 982 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Son Teknoloji Telefonlar Taksitle Satılıyor06 Eylül 2017 Çarşamba 21:47
  • Kadınsal Hastalıklara Kalıcı Ve Kesin Çözüm29 Ağustos 2017 Salı 14:54
  • Paykasa Nasıl Kullanılır?25 Ağustos 2017 Cuma 22:01
  • Papağan Beslemenin Yolları25 Ağustos 2017 Cuma 14:05
  • Ofis Bölmesi İle Çalışma Alanını Geliştirin24 Ağustos 2017 Perşembe 20:52
  • NLP ile Hedeflerinize Ulaşın19 Ağustos 2017 Cumartesi 23:46
  • ÇALIKUŞU FİLM İLE FİLM EKİPMANLARI KİRALAMA HİZMETLERİ19 Ağustos 2017 Cumartesi 02:08
  • Tatil İçin En Güzel Muhafazakar Oteller12 Ağustos 2017 Cumartesi 17:08
  • Kombi ve Klima İçin Baymak Kullanın08 Ağustos 2017 Salı 02:48
  • Günışığı Sensörü Nedir?02 Ağustos 2017 Çarşamba 17:38
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Şehri İstanbul | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 213 65 41 | Faks : 0 212 217 65 50 | Haber Scripti: CM Bilişim