Lastik kullanırken dikkat!

Lastik kullanırken dikkat!

Lastikler aracın yol ile temas eden tek kontak noktasıdır. Aracın tüm yükünü üzerinde taşıdığı için, lastiğin görevi güvenli şekilde yol tutuşu sağlamaktır.


Sağlıklı bir yol tutuşu için de dikkat edilmesi gereken bazı kurallar var:


1-  Lastiklerin ömrü ortalama 4-5 yıl olduğu için lastik alırken üretim tarihine dikkat edilmeli.

2- Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik kullanılmalı, lastik ve jant ebadının birbirine uygun olmasına dikkat edilmeli.

3- Lastiklerin basıncı iki haftada bir kontrol edilmeli.

4- Lastikler çatlak, kesik, şişkinlikler gibi dış hasarlara karşı düzenli olarak kontrol edilmeli.

5- Üzerinde çatlaklar oluşan lastik kesinlikle kullanılmamalı.

6- Isınan lastiğin hava basıncı yükselebileceğinden lastiklerin hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve ayarlanmalı.

7- Sıcak havada ve ağır yükle yüksek sürat yapmak, fazla ısınan lastiğin soğumasını zorlaştırır.

8- Araçtaki fazla yük lastiklerin hızlı aşınmasına yol açabilir.

9- Otomobilin dört tekerleğine de aynı ebat, yapı ve desende lastik takılmalı. Farklı yapı ve ebatta lastik kullanımı araç ve lastik performansını olumsuz etkiler.

10- Lastikle ilgili ayarsızlıklar giderilmeli. (balans bozukluğu, rot ayarsızlığı) Mekanik ayarsızlıklar direksiyon hâkimiyetinin azalmasına sebebiyet verirken, lastiklerde düzensiz ve erken aşınmaya neden olur.

11- Bozuk ve taşlı yollarda yüksek hız yapılmamalı, ani ve sert frenden kaçınılmalı.

12- Karlı ve buzlu havalarda hava basıncını yaklaşık 3 PSI artırmak, zemindeki karlı buzlu tabakayı yarmaya yardımcı olup, çekişi artırır.

13- Lastikler her kullanımdan önce gözle kontrol edilmeli. Hasar görmüş veya hava basıncı çok azalmış lastik kullanılmamalı

14- Tüm supaplar kapaklı ve iyi durumda temiz olmalıdır.

15- Bijon somunlarının sıkılığı düzenli olarak kontrol edilmeli. Bijon somunlarının gevşek olması durumunda sürüş emniyeti azalacaktır ve lastikte düzensiz aşınmalar olacaktır.

16- Diş derinliği 1.6 mm’ den az olan lastikler kullanılmamalı.

17- Radyal lastiklerde dönüş yönünü değiştirmeden öndeki lastikler arkaya, arkadakiler de öne takılmalı.

18- Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde kış lastikleri kullanılmalı.

19- Lastiklerin her 10 bin kilometrede bir rotasyonu tamamlanmalı

20- İki haftayı geçen park etmelerde lastik havası 7.5 PSI artırılmalı

21- Lastik şişirme basınçları iki haftada bir kontrol edilmeli, eğer basınç düşmüşse uygun seviyeye getirilmeli.

22- Kaldırımlara park etmekten kaçınılmalı.

23- Lastiğin üzerinde belirtilen hız ve yük limitlerini hiçbir şekilde geçilmemeli. Aksi takdirde lastik arızaları tehlikeli sonuçlar doğurabilir.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.