Masko Bir İlke İmza Atıyor!

Masko Bir İlke İmza Atıyor!

Masko Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı gazetemizin Ekonomi Bölüm Sorumlusu Şahin Keskin’e verdiği röportajda, Masko’dan, projelerden, mobilyacılık sektöründeki gelişmelere kadar çok önemli değerlendirmelerde bulundu.

İstanbul’da Mobilyacılık dendiğinde ilk akla gelen yerlerin arasında başı çeken, mobilya kenti Masko’nun yeniden başkanlığına seçilen Hasan Karcı ile A’dan Z’ye mobilyacılık sektörünü konuştuk.

Şahin Keskin: Başkanım öncelikle yeniden seçilmenizi tebrik eder başarılarınızın devamını dileriz. Seçim sürecinde neler yaşadınız. Zorlu bir süreç miydi?

Hasan Karcı: Teşekkür ederim. Evet oldukça zorlu bir seçimdi. Birbirinden değerli ve kuvvetli adaylar çıktı karşımıza. Masko için alınan sonucun hayırlara vesile olmasını diliyorum.

Şahin Keskin:  Okurlarımıza öncelikle biraz Masko’dan bahseder misiniz?

Hasan Karcı: İstanbul’un Avrupa yakasında, Türkiye’nin  gözdesi olan altı tem otoyolundan Avrupa’ya çıkış noktasında bu yola 2 km cephesi olan ve yaklaşık olarak da 351 bin m2 alanlık bir yerleşkesi olan ve 483bin m2 kapalı alanı ile 30 bin m2 de sosyal donatısı olan Avrupa’nın, Orta Doğu’nun ve Bölgemizin en büyük mobilya kentidir.

Şahin Keskin: Mobilya kenti dediniz, okurlarımız için bu cümleyi biraz açar mısınız?

Hasan Karcı: Mobilya kenti derken, Masko’nun içerisinde ev mobilyaları, klasik, modern, avangard ve demo klasik olmak üzere bunun yanında genç ve bebek mobilyaları, ofis mobilyaları klasik ve modern olmak üzere, mutfak ve banyo mobilyaları, beyaz eşya ve elektronik, mefruşat mağazaları ( ev tekstili), aksesuar mağazaları, halı mağazaları, bahçe mobilyaları olmak üzere bir çok ürün gurubunun birleştiği bir mobilya kentinden bahsediyoruz.

Şahin Keskin: Masko nasıl oldu da cazibe merkezi haline geldi?

Hasan Karcı: Öncelikle Masko’da  550 tane markayı bünyesinde barındıran 778 tane iş yeri bulunmakta. Daha önceden de ifade ettiğim gibi çok yönlü bir organizmaya sahip. Buraya gelen müşterinin zahmetine değer bir yapısı var. Çünkü burada insanların aradığı her şeyi bulma, karşılaştırma ve kıyaslama şansı var. Bunun yanında Masko’nun kuruluş amacında da olduğu gibi zanaatkarların yapmış olduğu mobilyalar ile markadan çok sanatın ön plana çıkması, mobilya sanatının gerçek sanatçılarının ellerinden çıkan ürünler Maskoyu cazibe haline getiriyor. Tabi İstanbul’un en büyük havaalanına çok yakın olması ve ulaşımının çok rahat olması da Maskoyu ön plana çıkaran önemli faktörler arasında.

Şahin Keskin: İkitelli Organize Sanayi Bölgesinin Amiral gemisi diyebilir miyiz Masko için?

Hasan Karcı: Kesinlikle çok doğru tespit. Masko Bakıldığı zaman gerçekten de İkitelli OSB’nin sancak gemisidir, yüz akıdır. Aynı zamanda İkitelli OSB’nin giriş noktasında bulunması ve dünyaya açılan penceresi olması apayrıdır. Neden dünyaya açılan penceresi diyoruz çünkü; perakende mobilya ihracat üssüdür Masko.

Şahin Keskin: Neden mobilya ihracat üstü demiyoruz da perakende mobilya ihracat üstü diyoruz?

Hasan Karcı: Bugün Maskonun 550 mağazası ve 4000 bin çalışanıyla sektöre ve yan sektörlere olan katkısını düşündüğümüzde  Türkiye’ye sağladığı ciddi bir katma değer vardır. Mobilya ihracatının yaklaşık yüzde onunu gerçekleştirirken, Türkiye pazarındaki yıllık 8 milyar dolar olan paydan da yüzde onunu almaktadır. Masko, mobilyasından, yan ürününe, nakliyesine kadar hareket kabiliyeti çok yüksek bir yapıya sahiptir. Bugün yurt dışından maskoya gelen müşterinin tek bir takımı dahi alma lüksü, şansı vardır. Balkan ülkelerinden, Orta Doğu Ülkelerine kadar tek bir sehpayı dahi ihraç edebilme kapasitesine sahibiz. Masko bugün bunları gerçekleştiriyor ve dünyanın büyüklüğünü kendi çerçevesinde artılara çevirmeye devam ediyor.

Şahin Keskin: Müşteriler  mobilya alırken neden Maskoyu tercih etmeli?

Hasan Karcı: Tüketici malumunuz parasını harcarken hassasiyet ve dikkat gösteriyor. Bu doğrultuda güven çok önemli. Bizim burada üzerimize düşen görev, müşteriye parasını rahat harcatabilmek. Bundan dolayı da güven sertifikası adı altında hem üyelerimizi hem de müşterilerimizi güvence altına alacak bir çalışmaya imza attık. Şuan firmalarımızın yüzde ellisine yakını bu güven sertifikalarına sahip her geçen gün de artarak güçlenmekte. Dünyada hiçbir çarşının gerçekleştiremediği, Masko olarak bizim projemiz olan Masko eğitim projesini netleştirdik. Bu arada müşteriyi de güvence altına aldık. Gün, saat ve ürün kalitesi hakkında hizmet kalitemizi yükseltmiş olduk. Aynı zamanda Maskoda her kesime ve bütçeye hitap eden çok farklı modellerde mobilya bulmanız ve kıyaslama yapmanız mümkündür.

Şahin Keskin:  Masko yönetimi olarak projeleriniz nelerdir?

Hasan Karcı: En yakın zamanda gerçekleştirmiş olduğumuz bir araç projemiz var. Bildiğiniz gibi Masko 351 bin m2 ‘lik bir alana sahip. Hal böyle olunca buraya alışverişe gelen müşterilerimizin çarşı içerisinde daha rahat gezebilmeleri ve istediği yerlere gidebilmeleri için yurt dışından modern 8 kişilik açık araçlar getirttik.

Bu sayede müşterilerimizi istedikleri her noktaya hafta içi ve hafta sonları dahil olmak üzere ücretsiz bir şekilde götürebiliyoruz.

Metro Geliyor
2,5 yıl içerisinde bitirmeyi planladığımız bir proje var ki şuana kadar bir örneği daha yok. Mall of İstanbul’la birlikte 750 metre uzunluğundaki ortak metromuzu Maskonun altına kuruyoruz. İnsanlar metrodan inip dışarı çıktıkları zaman mobilya kentinin içine çıkacaklar.  Maskoyla, Mall of İstanbul’u alttan birbirine bağlayacağız. Günlük ziyaretçi sayısı 100 bin kişi olan Mall of İstanbul’la gerçekleştireceğimiz bu ortak çalışmanın proje aşamasını bitirmiş durumdayız.  

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.