• BIST 97.988
  • Altın 242,464
  • Dolar 6,2605
  • Euro 7,3554
  • İstanbul 22 °C
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu

Ramazan Sonrası Beslenme Önerileri

Ramazan Sonrası Beslenme Önerileri
Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Turanlı Vardarer, Ramazan sonrası geçiş sürecinde ipleri sıkı tutmakta yarar olduğunu söyledi.

 Ramazan Sonrası Beslenme Önerileri

Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Turanlı Vardarer, Ramazan sonrası geçiş sürecinde ipleri sıkı tutmakta yarar olduğunu söyledi.

“İPLERİ SIKI TUTMALI”

Ramazan sonrası geçiş sürecinde ipleri sıkı tutmakta yarar var Ramazan ayından sonra insanlar günlük hayata uyum sağlayabilmeleri bir haftayı buluyor. Ramazan Bayramı’nda oruçtan çıkmış olmanın etkisiyle hamurlu ve şerbetli tatlıların tüketiminde aşırıya kaçılabiliyoruz. Bu nedenle geçiş sürecinde ipleri sıkı tutmakta yarar var. Bir aylık oruç tutma döneminde yeme düzeni tamamen değişiyor günün önemli bir bölümü bir şeyler yemeden ve içmeden geçiriliyor. Bu süreçte vücudumuz açlığa metabolik hızı azaltarak uyum sağlıyor, mide-barsak çalışma düzeni değiştiriyor. Genellikle kabızlık, yemek sonrası şişkinlik bu dönemde sık karşılaşılan sorunlar arasında, Ramazanın bittiği bayramın başladığı günde, vücudumuzda oluşmuş bu tür değişiklikleri unutmamak ve normal yemek yeme düzenine yavaş yavaş geçmek önem taşıyor.

 

“6 ADIMDA NORMAL YAŞAM”

1-İlk olarak oda sıcaklığında bir bardak su için hafif bir kahvaltı yapın

2- Mutlaka ara öğün yapın.

3- Öğle yemeğinde ağır yağlı yemeklerden uzak durun.

4- Ara öğünde dondurma veya sütlaç gibi hafif bir tatlı yiyebilirsiniz.

5- Akşam yemeğiniz çok geç saate kalmasın.

6- Yatmadan iki saat önce yemek yemeyi bırakın.

“BAYRAMDA LOKMALARI SAYIN”

Ramazan Bayramı kilo almak için çok elverişli koşullar da bulunuyor oruç tutan bir kişinin uzun açlık süreleri metabolizma hızını yavaşlatmıştır. Yavaşlayan ve az yemeye alışan vücut birden fazla kalorili tatlılar, çikolatalar, börekler ve çeşit çeşit yemekleri yediğinde kilo almak hale gelir. Tatlı tüketimi kan şekerini hızlı yükseltip hızlıca da düşmesine yol açtığı için daha çok yemek yememize sebep olur. Bütün bunlar göz önüne alındığında, kilo almamak için bayramda, yediğimiz lokmaları saymak deyimi yerinde olacaktır.

 

 

 

 

Bu haber toplam 649 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Şehri İstanbul | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 65 41 | Faks : 0 212 217 65 50 | Haber Scripti: CM Bilişim