• BIST 109.657
  • Altın 156,071
  • Dolar 3,8739
  • Euro 4,5733
  • İstanbul 15 °C
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu

Yerli arazi aracı TURKAR seri üretim fazına ulaştı

Yerli arazi aracı TURKAR seri üretim fazına ulaştı
Hisarlar Grup tarafından üretilen yerli arazi aracı TURKAR seri üretim fazına ulaştı.

Hisarlar Grup tarafından yapılan açıklamaya göre, Eskişehir'de, iş makineleri, otobüs şaseleri ve toprak işleme makineleri ile traktör kabinleri üreten Hisarlar Grup, engebeli arazi ve dar sokaklar için tasarladığı çok amaçlı TURKAR'ın seri üretim fazına geldi. 
    
Her türlü arazi aracına dönüşebilen TURKAR'ın, ''İlk müdahale itfaiye aracı'' üretim bandından indi. Yoğun trafiğin yaşandığı dar sokaklara ve asfalt olmayan zeminlere itfaiye araçlarının ulaşmasındaki sıkıntı düşünülerek tasarlanan araç, sahip olduğu özellikleriyle tüm bu zorlu koşullarda yangın anında ilk müdahaleyi yapabilecek kapasitede üretildi. 1,5 tonluk su tankı ve yüzde 65 eğime tırmanma özelliğine sahip 4x4 ilk müdahale aracı, özellikle yaz aylarında meydana gelen orman yangınlarında engebeli yüzeylerde ilk müdahale aracı olarak kullanılabilecek. 
    
Tüm kurtarma faaliyetlerini gerçekleştirebilecek kesme, koparma, ayırma ekipmanları, istenildiği zaman aracın ön tarafına takılabilen kar küreme ekipmanı, ön ve arkaya takılabilen 6,5 ton kapasiteli çeki vinci ile sadece yangın anında değil tüm doğal afet ve kaza durumlarında kurtarma çalışmalarında kullanılabilecek TURKAR aynı zamanda, ambulans, itfaiye aracı, arama-kurtarma aracı, teleskopik vinç, cadde/sokak süpürme aracı, akaryakıt ve su tankeri, sabit ve damperli kasa üst yapılarına dönüştürülebilecek şasi elastikiyeti ve mukavemeti altında üretiliyor. 
    
TURKAR'ın Ar-Ge ve üretim aşamaları ile ilgili bilgi veren Hisarlar Grup Üst Yöneticisi (CEO) Zafer Türker şunları ifade etti: 
    
''Aralık 2006 tarihi itibariyle Ar-Ge çalışmalarına başladığımız TURKAR 4x4 Arazi Aracı Tasarım ve Üretim Projemizin seri üretim fazına ulaşmış bulunmaktayız. Tamamıyla özgün tasarım altında gerçekleştirdiğimiz bu projede; yabancı danışman, lisans anlaşması ve yabancı ortak asla söz konusu olmamıştır. Bu nedenle aracımıza Türk'ün markası TURKAR adını vermiş bulunmaktayız. Özgün oluşu ve Türkiye'nin ihtiyacı olan bir konsept araç niteliği taşıması nedeniyle projemiz AR-GE safhasında TÜBİTAK tarafından 39 ay boyunca finansal olarak desteklenmiştir.'' 
     

Yurt dışından ilgi
     
    
Türker, henüz ilk prototip üretim aşamasında yurt içinden ve yurt dışından büyük ilgi gördüklerini belirterek, bu araçlardan ikisini ''akaryakıt tankeri'' üst yapılı olarak bir Amerikan Petrol Arama Şirketi'ne, bir adedini ise elektrikli araca dönüştürülmek üzere bir Alman firmasına sattıklarını kaydetti. 
    
Hedeflerini, Türkiye'de ve Türkiye'yi çevreleyen bölgede hakim, yenilikçi ve lider bir 4x4 off-road araç üreticisi olmak olarak açıklayan Türker şöyle devam etti: 
    
''TURKAR'ı tasarlamak ve üretmek için karar aldığımızda; yegane hayalimiz, coğrafi engellerin ve zorlu iklim koşullarının hakim olduğu yurdumuzun her köşesindeki insanımıza ve onlara hizmet sunacak kamu ve özel sektör çalışanlarına her daim güvenle kullanabilecekleri güçlü ve engel tanımaz bir ulaşım aracı sunmak olmuştur.'' 
    
Açıklamada verilen bilgiye göre, TURKAR arazi aracının bir kazaya uğraması halinde içindeki görevlilerin yaralanma ve/veya ölüm riskini ciddi ölçülerde azaltan ''rollbar''lar (devrilme çubuğu) ile dört noktadan sabitlenmiş emniyet kemerli koltukların monte edildiği ''yaşam alanı'' adı verilen demonte edilebilir üç ayrı modül sistemi bulunuyor. 
    
Üç farklı model altında üretilecek olan TURKAR 4x4'ler, N1G kategorisinde olup, yüklü ağırlıkları 3 bin 500 kilo. Dingil kapasitelerinin yüksek oluşu nedeniyle yüklü ağırlık 5 bin kiloya kadar çıkabiliyor. Araçlarda 85 Kw-lık (116 BG) 2,3 FPT turbo dizel F1A motoru ile ZF 6S300 şanzımanı kullanılıyor. 
 

Bu haber toplam 787 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Şehri İstanbul | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 65 41 | Faks : 0 212 217 65 50 | Haber Scripti: CM Bilişim