• BIST 108.434
  • Altın 151,237
  • Dolar 3,6580
  • Euro 4,3278
  • İstanbul 16 °C
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu

Yerli otomobilde kolları sıvadık

Yerli otomobilde kolları sıvadık
Hükümetin talep ettiği ‘yerli oto’yu üretecek en büyük adaylardan Tofaş’ın yeni CEO’su Kamil Başaran, yerli marka otoyla ilgili etüd çalışmalarına başladıklarını söyledi.

 TOFAŞ’ın yeni CEO’su Kamil Başaran, Fiat’ın destek olacağını açıkladığı yerli marka otomobille ilgili etüd çalışmalarına başladıklarını söyledi. Başaran, Fiat Başkanı Sergio Marchionne’nin “Koç Grubu’yla görüşüyoruz. Bu konuda destek veririz” dediği yerli marka otomobil projesiyle ilgili çalışmaların zaman alacağını belirtti. Ali Pandır’ın ardından, 20 Ocak’ta Tofaş’ın CEO’luk koltuğuna oturan Kamil Başaran, “Biz yerli otoyla ilgili hükümetin verdiği mesajı aldık. Ancak bu, pazar ve müşteriler nezdinde araştırılması, rakamlara dökülmesi uzun bir süreç” dedi. 


Albea üretimi sona erdi 

Etüdlerin olumlu çıkması halinde yepyeni ve pazarın gereksinimlerine uygun bir oluşumun ortaya çıkacağını vurgulayan Başaran, şöyle konuştu: “Bu ülke şimdiye kadar pek çok marka çıkardı. Dolayısıyla Türk otomotiv sanayinin de yerli bir markaya imza atması doğaldır, çok zor olmaması gerekir. Tofaş, bu konuyla ilgili tüm yetkinliklere sahip. Üzerinde çalıştığımız oluşum, büyüklüğüyle ve teknolojisiyle apayrı, yepyeni bir ürün. Bu model Albea’nın yerine gelmeyecek. Albea üretimi yıl sonu itibariyle bitti ve ‘Alllahaısmarladık’ dedik. Yerli oto ayrı bir ürün olacak.” 

Yeni görevlere hazırız 

Tofaş’ın, Fiat’ın en yüksek verimlilik ve kaliteye ulaşan fabrikası olduğunu hatırlatan Kamil Başaran, kendilerine yeni sorumluluklar düşmesi durumunda bunu gerçekleştirebilecek konumda olduklarının da altını çizdi. Başaran, şöyle devam etti: “Şu an Fiat dünyasında oluşturduğumuz pozitif etkiyle birlikte bize daha farklı ve daha fazla misyonlar yüklenirse, Tofaş olarak bunları üstlenebilecek durumdayız. O gün geldiği andan itibaren Tofaş hazır durumda olacaktır. Bundan sonra başka fırsatlar çıkarsa finansal olarak da teknolojik olarak da, kapasite anlamında da doğru yerdeyiz. Tofaş’ın bugün 400 binlik kapasitesi var. Ancak yeni ve kârlı projeler oluşması halinde bu kapasitenin daha da üzerine çıkabilecek güç ve yetkinlikteyiz.” 

Aslanın midesinden aldık 

Bunun gerektiğinde yeni pazarlara ihracat, gerektiğinde de yeni bir modelin üretilmesi şeklinde olabileceğine değinen Başaran, şunları dile getirdi: “Görev verilirse Jeep de üretebiliriz. Tofaş’ta yeni projeyler konusunda istekli bir ekip var. Tofaş’ın Fiat ve PSA Grubu için ürettiği Minicargo projesini de Fiat koridorlarında gezinirken yakalamıştık. Yoktan var etmiştik. Proje bir fotoğraftan ortaya çıkmıştı. Aslanın midesinden çekip almıştık. Bizim ekibimiz bu tip yatırımları hayata geçirmekte çok ustalaştı.” 

Yerli otoda tek belirleyici etken verilecek teşvik değil 

KAMİL Başaran, yerli otoyla ilgili tüm hesaplarını sadece sağlanacak teşvikler üzerine inşa etmediklerini belirterek, “Evet verilecek teşvikler projede belirleyici nokta olacak. Mutlaka teşvik, bu yolda atılacak adımları hızlandırır, fazla cesaretlendririci bir rol oynar. Ama bizim hesaplarımızı sadece teşvik üzerinden yapmamız doğru değil. Yürüttüğümüz ön çalışmalarda parasal konuların dışında da üzerine durulması gereken önemli detaylar bulunuyor. Teşvik, bu konudaki tek bağlayıcı unsur değil” diye konuştu. 

220 milyon dolar yatıracak, Doblo’yu ABD’ye hazırlayacak 

GEÇEN yıl Tofaş’ın Opel ve Vauxhall için üretimine başladığı yeni Combo projesiyle birlikte 1200 yeni istihdam sağladıklarını ve üçüncü vardiyaya geçtiklerini anlatan Kamil Başaran, 2011’de 307 bin 788 adetlik üretim gerçekleştirdiklerini ihracatın da 2.6 milyar dolara ulaştığını kaydetti. Üretimlerinin 113 bin 562’sinin hafif ticari araç, 53 bin 216 adedinin de binek otomobilden oluştuğunu belirten Başaran, kalan 13 bin adetlik bölümün de Fiat’ın başka tesislerine gönderilmek üzere yarı mamul CKD ve SKD araçlardan oluştuğunu söyledi. Avrupa pazarlarındaki daralmanın ihracat üzerindeki risklerini, Combo projesi sayesinde dengelediklerini anlatan Başaran, bu yılki üretimin, geçen yılla aynı olmasını beklediklerini, Avrupa’da talebin açılması halinde sayının artabileceğini vurguladı. Başaran, 2012’de toplam 220 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini, bunun yarıya yakınının 2013 yılı ortalarında devreye girecek Amerika odaklı Ram Doblo projesiyle ilgili olduğunu söyledi. Başaran, kalan bölümün de makyajlı Linea, fabrikada gerekli altyapı ve yenileme yatırımlarına ayrıldığını ifade etti. 

Fiat’ın satışında dünya üçüncüsü olduk 

KAMİL Başaran, 2011’de Fiat markasıyla 57 bin 761 adet otomobil ve 71 bin 108 adet hafif ticari araç olmak üzere toplamda 128 bin 869 adetlik satışı gerçekleştirdiklerini, böylece 2010 yılına göre yüzde 17’lik artışa imza attıklarını belirtti. Bu satış adetleriyle Brezilya ve İtalya’dan sonra Fiat markasının en çok satıldığı üçüncü ülke konumuna geldiklerini hatırlatan Başaran, “Satışların yüzde 90’lık bölümüyerli modellerden oluştu. Binek otoda Linea sayesinde yüzde 27’lik artış yakaladık” dedi. 
Bu haber toplam 689 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Şehri İstanbul | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 213 65 41 | Faks : 0 212 217 65 50 | Haber Scripti: CM Bilişim