• BIST 92.227
  • Altın 213,106
  • Dolar 5,3320
  • Euro 6,0605
  • İstanbul 8 °C
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu
  • Tekin; ‘Şişli’de yaşananlar İnönü ile Sarıgül'ün rant ve koltuk kavgasıdır’
  • İnönü gündemin kendi olduğu özel davet ettiği muhtarlar toplantısına katılmadı
  • ‘İnönü çıkar sağlıyor’ diyen danışmanı delilleri mahkemeye sundu

Ramazan’da Alınan Kilolara Veda

Ramazan’da Alınan Kilolara Veda
Memorial Ataşehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Şefika Aydın Selçuk, Ramazan ayı sonrası sağlıklı beslenme ve alınan kiloların verilmesi konusunda önerilerde bulundu.

 Ramazan’da Alınan Kilolara Veda

 

Memorial Ataşehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Şefika Aydın Selçuk, Ramazan ayı sonrası sağlıklı beslenme ve alınan kiloların verilmesi konusunda önerilerde bulundu.

Selçuk, “Ramazan süresince tüm gün aç olan metabolizmamız yavaşlamıştır ve daha da özen gösterilmeye ihtiyacı vardır. Ayrıca sonbahar nedeniyle havaların daha erken kararması ve havaların soğumaya başlaması dolayısıyla gelişen halsizlik, isteksizlik, mutsuzluk sonucu aşırı yeme atakları da gelişebilir” dedi.

 

SAĞLIKLI ÖNERİLER

-Öncelikle ne istediğinize karar vererek bir başlangıç yapmalısınız.

 

-Diyet kişiye özeldir. Bu konuda mutlaka diyetisyeninizden destek almalı ve kontrollü diyet yapmalısınız.

 

-Alınan kiloları vermek için en doğru adım için sizin yapabileceğiniz 2 parametre olduğunu unutmayın.

 

-Beslenmenizde yapacağınız en küçük değişiklik bile hem kilo verdirecek hem de sonbaharın yorgunluğunu size unutturacaktır.

 

-Öncelikle öğün düzenini sağlayarak başlamalısınız.

 

-Ramazan’dan kalma bir alışkanlıkla geç saatlerde yapılan atıştırmalara dikkat edilmesi gerekir.

 

-Beslenmedeki değişikliklerde günlük yağ alımınızı azaltarak başlamalısınız.

 

-Yemekler etli ise yağsız pişirilmeli, kızartmalardan kaçınılmalıdır. Bunun yerine ızgara, buğulama, haşlama ya da fırında yöntemleri tercih edin.

 

-Sebze yemeklerine kişi başına 1 yemek kaşığı gibi zeytinyağı koyarak pişirin.

 

-Öğle ve akşam öğünlerinize salata ekleyin ancak sos olarak sadece 1 yemek kaşığı zeytinyağı, limon ve sirke kullanın. Salata sınırsız tüketilebilir. Fakat salatalarda mısır, ton balığı, ceviz, havuç gibi besinler serbest kullanılmamalıdır.

 

-Yeterli düzeyde uyku en önemli unsurdur. Yetişkinler 8 saatten fazla uyumamaya özen gösterin.

 

-Alınan tüm toksinleri vücuttan uzaklaştırabilmek için 8 -12 bardak su içilmelidir.

 

-Sonbaharda hastalıklardan daha uzak kalmak için bağışıklık sistemini güçlendirmek için antioksidan besinleri tüketmek gerekir.

 

-Diyet ile birlikte düzenli spor yapılmalıdır. Haftada 3–4 gün 40 dakika tempolu yürüyüş, bisiklete binme, dans, aerobik, jimnastik, tenis veya yüzme kalbi çalıştıran sporlardır.

 

-Sebze ve meyve tüketiminizi dengeleyin.

 

-Rafine ürünleri rafa kaldırın. Bu besinle hızlıca kana karışıp kilo yaparlar.

 

-Kahve tüketimi sonbaharla beraber atış gösterir. Maksimum miktar günlük 2 fincandır. Bu da filtre veya yağsız sütten nescafe olarak içilmedir. Süt tozu yerine yağsız sütü tercih etmeniz daha az kalori almayı sağlar.

 

 

 

 

Bu haber toplam 648 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Bakımlı el ve ayaklar için...03 Şubat 2013 Pazar 17:47
  • Cilt bakımında doğru ve yanlışlar03 Şubat 2013 Pazar 17:40
  • Çarşamba 15.30'dan sonra dikkat!26 Ocak 2013 Cumartesi 08:49
  • Erkekler neleri farkeder neleri etmez?25 Ocak 2013 Cuma 18:48
  • Sağlıklı saçlar için23 Ocak 2013 Çarşamba 19:32
  • Doğallıktan Gelen Işıltılı21 Ocak 2013 Pazartesi 16:10
  • Yorgun Cilde Elveda21 Ocak 2013 Pazartesi 15:57
  • Tüy dökücü ürünler denetleniyor19 Ocak 2013 Cumartesi 10:18
  • Sağlıklı saçın 5 sırrı19 Aralık 2012 Çarşamba 14:58
  • Ütüleme lazer yöntemi ile ağrısız epilasyon19 Aralık 2012 Çarşamba 14:55
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Şehri İstanbul | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 213 65 41 | Faks : 0 212 217 65 50 | Haber Scripti: CM Bilişim