İstanbul’da 4+4+4 analizi

İstanbul’da 4+4+4 analizi

4+4+4 Eğitim Sistemi, bu eğitim ve öğretim döneminde uygulamaya başlamasıyla ortaya çıkan sonuçları ve merak edilenleri konunun muhataplarına sorduk. Yeni sistem ile ilgili; İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız, Eğitim-Sen İstanbul 3 nolu Şu



İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız

“EĞİTİME AVRUPA STANDARDI”

İstanbul’un öğrencisiyle, velisiyle, öğretmeni ve okulu ile yeni sisteme hazır başladı. Eğitimdeki yeniliğin birinci amacı sistemi Avrupa ile uyumlu hale getirmek. İkinci gerekçesi de eğitimi daha esnek daha demokratik hale getirmektir. 

 

“ONSEKİZ’E YAKIN SEÇMELİ DERS”

Öğrenciler yeni müfredatta 18’e yakın seçmeli ders seçebiliyor. Dolayısıyla demokratik anlamda daha seçenekli, daha çoğulcu bir anlayışla istedikleri dersi seçebilme imkânları var. Seçmeli derslerin açılması için okulda en az 10 kişinin seçmesi yeterli. Şu anda öğretmen ihtiyacı yok çünkü biz talepleri aldıktan sonra ücretli öğretmen görevlendiriyoruz.

 

“ERKEN KAYIT TALEPLERİ VARDI”

Eğitim yaşının düşürülmesi konusunda ise zaten daha önce çocuklarını okula erken kaydetmek isteyen veliler vardı. Eğitime başlama yaşı 66 aya çekildi ama zaten okullarımız 68 aylık öğrencilerimizi de alıyordu.  İki aylık bir farkla öğrencilerimizi kaydediyoruz.

 

“SINIF ORTALAMAMIZ 44”

1 ve 9’ncu sınıfların öğrenci sayılarında artış var. Yaz döneminde 5 bine yakın yeni derslik tesis ettik.  Bazı bölgelerde kısmi olarak yoğunluk vardı ama çözdük. Sultangazi, Sultanbeyli, Bağcılar, Arnavutköy gibi İstanbul’un yeni gelişen bölgeleri var. Buralarda altyapı çalışmalarımızı tamamladık. Okullarımız sorunsuz açıldı.  Yeni dönemde öğrenci sayısı artışı ile birlikte sınıf ortalaması 44 oldu. Bazı bölgelerde 20 kişilik, bazı bölgelerde 70 kişilik sınıflar var. Aradaki farkı azaltmak için Milli Eğitim Bakanlığı İstanbul genelinde yeni bir genelge yayınladı. Bu genelgeye göre 60-70 kişilik sınıflarda okuyan öğrencilerin velilerine 30-35 kişilik sınıfların olduğu okullara gönüllü gitme seçeneği sunabiliyoruz.

  

Eğitim-Sen 3 nolu Şube Başkanı Hüseyin Tosu,

“BU SİSTEME KARŞIYIZ”

Bu sistem acele çıkartılmış bir sistemdir. Bizlerden de bilgi alınmamıştır. Bu ve daha birçok sebeplerle biz bu sistemin karşısında durmaktayız. 4+4+4 eğitim sistemi birçok açıdan olumsuz getirilere sahiptir. Örneğin bu sistemin birinci kademesinde 1’nci sınıf öğrencilerinin yaş aralığı 60-72 ay olduğundan pedagojik olarak uygun değildir. İstanbul'da çeşitli okullarda da bunun örneklerine rastladık. 1’nci sınıfa başlayan çocuğun okulun birçok bölümünü yeterli ölçüde kullanamadığını, örneğin tuvaletlerin kullanımında sorunlar yaşandığını gördük. Bu yaş aralığındaki çocuklar ancak anasınıfı kademesinde öğrenciler olabilir.

“ÖĞRETMEN YOKLUĞUNDAN SINIF AÇILAMIYOR”

Bu sisteme göre ikinci ve üçüncü kademedeki yani eski sisteme göre ortaokul ve lisedeki öğrencilere birçok seçmeli ders konmuştur. Bu derslerin çoğu öğretmen yoksunluğundan açılmamış, açılan yerlerde de farklı branşlardan öğretmenlerin derslere girdiğini görüyoruz.

“CAMİİ İMAMLARI DERSE GİRİYOR”

Seçmeli derslerin içerisinde bulunan Kuran-ı Kerim, Siyer ve Temel Dini Bilgiler gibi derslere pedagojik eğitim almamış, camii imamlarının girdiğini görüyoruz. Ortaokul öğrencilerinin meslek seçebilecek yeterlilikleri yokken onları bu seçmeli dersler ile meslek seçimlerine yönlendirmek de yine bir diğer yanlıştır. Bu seçimleri ya aile yapmakta ya da okul karar almaktadır. Öğrencinin seçimi ikinci plana alınmaktadır.

“ALTERNATİF BİR EĞİTİM TASARISI SUNDUK”

Yeni eğitim sistemine alternatif olarak biz, eski eğitim sisteminin aksaklıklarını da görerek üzerinde yeni düzenlemeler yaparak lise kısmını da zorunlu tutup +1 okulöncesi eğitimi de içine katan bir eğitim modeli önerdik.

“TEK TİP EĞİTİM MODELİ”

Bu sistem; eğitimi tek tipleştirmek, okulları İmam Hatip ve Meslek Okulları olarak ikiye ayırmaktır. Seçmeli dersler ile öğrenciler arası ayrımcılığa yol açmaktır. Din derslerini seçenler dinci, seçmeyenler laik öğrenciler olarak şimdiden bir ayrım okullarda sezilmektedir.

 


Eğitim Bir-Sen 6 nolu Şube Başkanı İdris Şekerci

“SİSTEM İYİ AKSAKLIKLAR VAR”

Eğitim sistemi uygulanmadan önce fikirlerimiz alınmıştır ve biz de bu sistem uygulanmadan önce yapılan eğitim şurasında da fikirlerimizi yazılı ve sözlü olarak beyan ettik. Şuraya katılan bütün sendikaların fikirleri de sorulmuştur. Sendika olarak yeni eğitim sisteminin uygulamalardan çıkan aksaklıklar dışında gayet yeterliliği olan, çok yönlü bir eğitim sistemi olduğunu söyleyebiliriz.

“SIKINTILARIN OLDUĞU BİR GERÇEK”

Seçmeli dersler noktasında sıkıntıların varlığı bir gerçektir. Ancak bunlar eğitim sisteminden kaynaklı değil, uygulamadan kaynaklı sıkıntılardır.

“ÖĞRETMENLİK EĞİTİMİ ALMIŞ İMAMLAR GÖREVLİ”

Seçmeli Kur'an-ı Kerim, Siyer ve Temel Dini Bilgiler derslerine giren öğretmenler özellikle Yüksekokul mezunu imamlardan seçilmektedir.

“ÇOK YÖNLÜ BİR EĞİTİM SİSTEMİ”

4+4+4 eğitim sistemi çok yönlü bir eğitim modelidir, her öğrencinin ilgi ve yeteneklerine göre ders seçimleri yapma imkânı sunmuştur. Her öğrenci seçmeli dersleri kendi rızasıyla seçmiştir ve velisinin de izni alınarak resme dökülmüştür.

Haber: İnci Şahin

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.