Milli Eğitim Bakanlığı YGS`yi mercek altına aldı

Milli Eğitim Bakanlığı YGS`yi mercek altına aldı

MEB Sıfır alan 61 bin öğrencinin okuduğu okullarda inceleme başlattı.

 Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğrenime Giriş Sınavı (YGS) sonuçlarını mercek altına aldı. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından, 61 bin öğrencinin okuduğu ve sıfır çektiği okullarda inceleme başlatıldı. İncelemede, 12 yıl eğitim gören öğrencilerin, 160 sorudan bir tekini bile yapmamasının nedenleri araştırılacak. 

Bakanlık müfettişleri tarafından yapılacak olan incelemelerde öğrencinin üniversite sınavına girdiği güne kadar geçen sürede devam ettiği okullar ve ders aldığı öğretmenler incelenecek. Bu arada okulların fiziki yapıları, öğretmen yeterliği, boş geçen dersler, sıkça değiştirilen eğitim yöneticilerinin durumlarına bakılacak. Sabah gazetesinin haberine göre, ayrıca her yıl düşen soru çözüm oranları, genel olarak sorgulanacak. Bilindiği gibi YGS 2013`te sınava giren öğrenciler bölüm başına sorulan 40`ar soruda Türkçe`den 17.20, Sosyal Bilimlerden 12, Matematik`ten 7.4 ve Fen Bilimlerinden 4,5 ortalama net çıkarabilmişlerdi. 


Her yıl üniversite giriş sınavlarında geriye giden illerin yöneticileri soruna çözüm bulmak için harekete geçtiler. Türkiye`nin gelişmiş illerinden Gaziantep bu konuda başı çekti. İlde kurulan ortak akıl komisyonu sorunun çözümü için kolları sıvadı. Üniversite giriş sınavında iller başarı sıralamasında 64`üncü sırada yer alan Gaziantep`in yerinin bu olmadığını belirten komisyon üyeleri, işe ilk olarak öğretmenleri eğitmekle başladılar. İç göç, kalabalık sınıflar, yetersiz öğretmenler, ezbere dayanan eğitim nedeniyle başarısızlığın arttığını söyleyen komisyon üyeleri, başarılı öğretmenlerin Gaziantep`te kalmalarını sağlamak için lojman tahsisi sağlayacaklarını belirtiyor. 


Uzman görüşü
 
Doğan Ceylan (Müfettişler Derneği Başkan Yardımcısı): Üniversiteye geçiş sınavlarında her yıl onbinlerce öğrencimizin bir tek soruya bile doğru yanıt verememesi her yıl gündeme gelmektedir. Sorunlar tespit edilip çözülmediği için tarih her yıl tekerrür etmektedir. Başarısızlık nedenleri irdelendiğinde birçok sebep karşımıza çıkacaktır. En temel neden lise eğitimini yetersiz olmasıdır. 


Liseye başlayan öğrencilerimizin yarısı zaten sınıfta kalarak 9 ve 10. sınıflarda okuldan ayrılmaktadır. 12. Sınıfa kadar gelme başarısı göstermiş olan öğrenciler aslında seçilmiş öğrencilerdir. Üzücü olan ise bizim başarılı olarak gördüğümüz bu öğrenciler içinden onbinlerce sıfır puan alanın çıkmasıdır. Bu akıl almaz bir durumdur.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.