Gençlerden sosyal girişimcilik

Gençlerden sosyal girişimcilik

Gençler arasında sosyal girişimcilik kavramını yaymak ve geleceğin sosyal girişimcilerinin yetişmesine katkı sağlamak amacı ile 2009 yılında kurulan SOGLA; SOGLA 1.0'dan, 1 Şubat 2013'te lanse ettiği SOGLA 2.0'a geçiş yapıyor.

Ana amacı üniversite öğrencileri ve genç profesyoneller arasında sosyal değer kavramını yaymak ve bu kitlenin sosyal değer üretme gücünü arttırmak olan SOGLA 2.0 eş zamanlı olarak 1.0'da sürdürdüğü temel faaliyetlerine de devam edecek.

Dünya Bankası'nın 2009'da düzenlediği 2009 Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışmasını kazanarak Dünya Bankasının hibesi ile gençler arasında sosyal girişimcilik kavramını yaymak ve geleceğin sosyal girişimcilerinin yetişmesine katkı sağlamak amacıyla kurulan SOGLA temel faaliyet alanını SOGLA 2.0 ile geliştiriyor. 4. SOGLA Sosyal Girişimcilik Konferansı; SOGLA 2.0 Ekonomik Değerden Sosyal Değere Değişim Yolculuğu 1 Şubat 2013' te yapılacak lansman hazırlıkları devam ederken, konferans tarihi 13 Nisan 2013 olarak belirlendi.

SOGLA 2.0 Nedir?

SOGLA 2.0 üniversite öğrencileri ve genç profesyoneller arasında sosyal değer kavramını yaymak ve bu kitlenin sosyal değer üretme gücünü arttırmaya yönelik fikirlerini gerçekleştirme, projelerini hızlandırmalarına yardımcı olacak bilgi, beceri ve motivasyon ve ilhamı sağlamaya çabalar. Bu anlamda SOGLA bir sosyal değer hızlandırıcısı (accelerator) olarak rol alır. SOGLA 1.0 dan farklı olarak SOGLA 2.0; 4 yıllık birikim sonucu toparlanan, Türkiye ve dünyada yer alan sosyal girişimcilerin videolarına ulaşabilme imkanı sunan portal ve ve yazılı kaynakçaların derlendiği bir online kütüphanenin de hizmete girmesini sağlıyor. 1 Şubat 2013'te yapılacak lansmanı ile "SOGLA 2.0 Ekonomik Değerden Sosyal Değere Değişim Yolculuğu" başlıyor.

Ekonomik Değerden Sosyal Değere Değişim Yolculuğu

Toplum için fark yaratma düşüncesi ile alışılmış olan tüm kariyer ve başarı yolculuklarından farklı bir serüven sunan bu değişimin temelinde; "Sürdürülebilir toplum için sosyal değer üretme yatıyor". SOGLA 2.0, girişimcileri, sadece kar amaçlı çalışmak ve üretmenin yanı sıra sürdürülebilir bir dünya ve sürdürülebilir bir toplum için sosyal değer üretmeye teşvik etmenin yanı sıra onlara ekonomik fayda ile sosyal fayda arasında bir denge kurma farkındalığı yaratacak. Hazırlıkları tüm hızıyla devam eden 13 Nisan 2013'te düzenlenecek "4. SOGLA Sosyal Girişimcilik Konferansı SOGLA 2.0 Ekonomik Değerden Sosyal Değere Değişim Yolculuğu" için geri sayım başladı

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.