Yeni havalimanında yağmura dikkat

Yeni havalimanında yağmura dikkat

İstanbul’a yapılacak 3. havalimanının kentin en çok yağış alan bölgelerden biri olduğuna dikkat çekilerek, hem insan hayatını korumak, hem de maddi kaybı önlemek açısından drenaj sisteminin çok önemli olduğuna işaret edildi

 ACO Türkiye Genel Müdürü Ender Özatay, İstanbul’a yapılacak 3. havalimanının en çok yağış alan bölgelerden biri olduğuna dikkat çekerek, “Göktürk Arnavutköy’e metrekare başına düşen yağmur yaklaşık olarak 180 kilogram. Aynı değer Atatürk Havalimanı yakınındaki Florya’da 111 kilogram. Hem insan hayatını korumak, hem maddi kaybı önlemek açısından drenaj sistemi çok önemli. ABD’de altyapı yüzünden hava trafiği gecikme maliyeti dakikada 114 dolar. Ayrıca her havalimanı projesinde olduğu gibi çevreye duyarlı, güvenli ve sağlıklı bir projelendirme yapılması gerekmektedir. Özellikle apron ve pistlerin drenajı için kapasite tayini ve güvenlik dikkat edilmesi gereken hususlardandır. Aksi halde birçok kazalara ve maddi zararlara neden olabilir” ifadelerini kullandı. 
Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin desteğiyle “Havalimanı Gelişim ve Geliştirme Zirvesi 2012” İstanbul’da yapıldı. Türkiye ve Karadeniz genelindeki havalimanların gelişimine odaklanan bu zirvede, ACO Türkiye Genel Müdürü Özatay, havalimanlarında maksimum güvenliğin önemine değindi. Su yönetimi doğru yapılmadığı takdirde, tehlikeli sonuçları beraberinde getireceğini ifade eden Özatay, “Zaman zaman su basan havalimanlarını görüyoruz. Uçakların iniş ve kalkışlarındaki en ufak bir risk insan canını tehlikeye sokar. İşin bir diğer boyutu da altyapı yüzünden hava trafiği gecikme maliyetleri” dedi. 

Altyapı yetersiz kaldığında, yolcular da zarar görüyor 
Altyapı yetersizliği sebebiyle oluşan hava trafiği gecikme maliyetlerinin yüksekliğine dikkat çeken Ender Özatay, şunları söyledi: “Avrupa Yatırım Bankası ve UC Berkeley Taşımacılık Enstitüsü ortak çalışması olan ‘Havalimanı Altyapı Yatırımlarının Maliyet-Fayda Analizi’ raporunda belirtildiği gibi altyapı yetersizliğinden kaynaklanan gecikme, kaza ve uçuş iptali maliyetleri oldukça yüksektir. Atatürk Havalimanı’nı 125 ticari havayolu ve günde 1100 uçak kullanıyor. Her 70 saniyede bir uçak iniş-kalkışı yapılıyor. Günde 125.000 yolcu yoğunluğunu bulunuyor. Federal Havacılık ve Hava Trafiği Örgütü Strateji ve Performans Biriminin 2010 yılında yaptırdığı araştırmalar sonucu, 2007 yılındaki uçuşlardaki gecikmenin ABD’ye toplam maliyeti 32.9 milyar dolardır. Bu rakamın yarısına yakını hava yollarına, yarısı ise yolculara, pazara ve ekonomiye yansır. Westminster Üniversitesinin başka bir raporuna göre ise, Avrupa’daki uçuşlardaki gecikmenin sadece hava yollarına olan zararı dakikada 72 Euro olarak belirtilmiştir. Yine A4A’nın Amerika uçuşları için hazırladığı raporuna göre hava yollarının zararı dakikada 75 dolar iken yolcular için 39 dolardır. Toplamda dakikada 114 dolarlık bir zarar söz konusudur.” 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.