57 ülkeden araştırmacılar, İstanbul'da buluşuyor

57 ülkeden araştırmacılar, İstanbul'da buluşuyor

Global araştırma ağı WIN/Gallup International'ın ana teması “Ortaklık Geliştirme” olan yıllık konferansı İstanbul'da yapılıyor.

 
Barem Research Üst Yöneticisi (CEO) Pervin Olgun, konferansın açılışında, iş dünyasında işbirliğinin önem kazandığına işaret ederek, “Yaratıcı ortaklığı Arjantin Tangosuna benzetiyorum. Tangodaki gibi tarafların güçlerine ve özelliklerine saygı duyulan ortaklıklardaki uyum, sinerji yaratıyor ve başarıyı getiriyor” dedi.
Tangoda çiftlerin eşit önemi olduğuna, birbirlerini tamamladıklarına ve tek vücutta tek ruh gibi dans ettiklerine değinen Olgun, sokak tangosunda doğaçlama yapmak için tangonun diline hakimiyeti gibi, iş dünyasının hakimlerinin de “doğaçlamanın efendileri” olduğunu söyledi.
Olgun, ortaklıkta, tangonun ilk adımını atarken olduğu gibi önyargılardan ve eski alışkanlıklardan kurtulmak gerektiğini kaydederek, “Hepimiz teknikler, yöntemler, deneyim, hatta yaratıcılık konusunda bilgili ve eğitimliyiz, ancak ortaklıklardaki doğru tavır konusunda hala gidecek yerimiz var. İş ortaklarımızla, müşterilerimizle, çalışanlarımızla olan ilişkilerimizdeki tavrımızı yeniden değerlendirmemiz gerekiyor” dedi.
Olgun'un konuşmasının ardından akademisyen araştırmacı İpek Özel ve Tango Tek eğitmeni Tuncay Özçelik katılımcılara bir tango gösterisi sundu.
Olgun, WIN/Gallup International'ın 72 ülkenin katılımcılarından oluştuğunu, konferansta 57 ülkeden katılımcı bulunduğunu kaydederek, şu bilgileri verdi:
“Grup çok yeni. 2008 yılından beri oluştu. Global araştırma şirketlerinde grubu yöneten bir grup vardır. Tamamen birbirinden bağımsız, her ülkenin en iyi, en üstün kaliteli hizmeti sağlayan şirketlerinin oluşturduğu bir grup bu. Bütün şirketler birbirinden finansal olarak bağımsız ama bir birlik meydana geliyor.”
Olgun, dijital dünyadaki gelişmelere paralel olarak araştırma dünyasının kendisini yeni eğilimlere adapte ettiğini ve yeni araştırma araçları kullanmaya başladığını belirterek, şu anda dünyada araştırmaların yüzde 19'unun online olarak yapıldığına dikkati çekti.
Türkiye ve bazı ülkelerde daha çok yüz yüze anketler ve görüşmelerle araştırmaların yürütüldüğünü anlatan Olgun, online araştırmanın Amerika'da yüzde 49-50 civarında olduğunu kaydetti.
Olgun, Türkiye'de insanların yüz yüze ankete katılabildiğini dile getirerek, “Batı'da bu çok zor. Bu yüzden Batı, mecburen online araştırmaya geçmek zorunda. Ama bizim henüz öyle bir zorunluluğumuz yok. Biz araştırmaya cevap vermeyi seviyoruz, konuşmayı seviyoruz. Bizim görüşlerimizin birtakım konulara yön vermesini istiyoruz” diye konuştu.
Pervin Olgun, araştırma pazarının Türkiye'de 150 milyon dolar, dünyada ise 35-36 milyar dolar civarında olduğunu bildirdi.
WIN/Gallup International Başkanı Jean-Marc Leger de 72 ülkenin temsil edildiği WIN/Gallup International'ı “araştırmanın Birleşmiş Milletleri” olarak nitelerken, konferansta araştırma yöntemlerini nasıl geliştirebileceklerini ele aldıklarını söyledi.

Medikal, sosyal medya ve kamuoyu araştırmalarındaki eğilimler ele alınıyor

Araştırmacılar, 3 gün boyunca medikal, sosyal medya ve kamuoyu araştırmalarındaki eğilimleri ele alıyor. WIN/Gallup International şirketleri arasında model paylaşımı ve Türkiye'nin de içinde bulunduğu yükselen pazarlarda iş geliştirme de öncelikle incelenecek konular arasında bulunuyor.
WIN/Gallup International ülkelerindeki en büyük bağımsız araştırma şirketleri olan 72 üyesi ile dünya pazarının yüzde 89'unu kapsıyor ve 600 milyon dolar ciro yapıyor.
 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.