Avm'lerin federasyonu oldu

Avm'lerin federasyonu oldu

Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) kuruluş protokolü, taraf kuruluşlarca törenle imzalandı.

 Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) ile yeni kurulan Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) ve Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) tarafından ortak konularda güç birliği oluşturulması amacıyla TAMPF çatısı altında buluştu. 
İmza töreninde Federasyonun Başkanlığına aday gösterilen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, teklifi değerlendireceğini belirterek, "Önemli olan benim başkan olup olmamam değil, önemli olan federasyonun kurulmasıdır. Bunu yıllardır konuşuyorduk. Türkiye ekonomisinin önünde daha hızlı büyüyen, yüzde 15-20 gibi büyüme gösteren, kayıt dışını kayıt içine alan, gençlerimize iş imkanı sağlayan bir sektör. 10 yıllık bir geçmişi olup da, şu an 100 milyar dolar ciro ve 600 bin istihdamı sağlayan sektörün, birlik haline gelmesini çok önemsiyorum" diye konuştu. 

"FEDERASYONA  İNANDIK"

Törende konuşan AMPD Başkanı Mehmet Nane, federasyona çok inandıklarını, gerçekleşmesi için özveride bulunduklarını ve uzun mesailer sonucunda oluşturdukları bir yapılanma olduğunu belirtti. 
Nane, federasyonun 620 bin çalışanı, 88 milyar dolarlık ciroyu temsil ettiğini belirterek, şöyle devam etti: 
"Modern perakendenin bugüne kadar ülke ekonomisine yaptığı katkıları bu yapılanma ile birlikte daha da ileriye taşıyacağına inanıyorum. Alım gücü her yıl artan, talepleri sürekli olarak çoğalan ve standartları yükselen tüketicilerimize istekleri doğrultusunda cevap ve hizmet verebilecek modern perakende sektörü federasyonumuzun da katkısı ile daha da yapıcı biçimde hizmetlerini sürdürecektir. Ülkemizin orta gelir sendromundan kurtulması için gerekli olan panzehir, fasonculuktan marka ekonomisine geçmektir. Bu dönüşümün lokomotifi olabilecek sektörlerin başında modern perakende gelmektedir. Federasyonumuz bu dönüşümün değişim yöneticisi olmak üzere yola çıkmaktadır." 

"AVM SEKTÖRÜ BU İŞBİRLİĞİNDE DE ÖNEMLİ BİR ROL ALACAK" 

AYD Başkanı Hakan Kodal da organize perakende sektörünün son 10 yıl içerisinde çok büyük bir gelişme gösterdiğini belirterek, organize perakende sektörünün bu büyüme ve dönüşüm sürecine 8,2 milyon metrekare kiralanabilir alanı ve 40 milyar dolara ulaşan yatırımları ile alışveriş merkezlerine önemli bir katkı sağladığını söyledi. 
Kodal, AVM'ler ve perakende kuruluşları arasındaki bu işbirliğinin, sadece Türkiye'nin bir alışveriş ve eğlence merkezi haline gelmesine değil, Türk markalarının ve AVM'lerinin yurt dışına açılmasına da yardımcı olduğunu kaydetti. 
AYD, AMPD ve BMD arasında İstanbul Shopping Fest (ISF) ile başlayan işbirliğinin çok farklı bir boyuta ulaştığına dikkati çeken Kodal, "5 farklı sektör derneği bir taraftan kendi faaliyetlerini sürdürürken, diğer taraftan Türk organize perakende sektörünün sağlıklı gelişimi ve başarısı için, ISF ve ortak projelerini Federasyon çatısı altında gerçekleştirecek. AVM sektörü önceden de olduğu gibi gelecekte de bu işbirliğinde önemli bir rol alacak"diye konuştu. 

"TAMPF YURT DIŞINDAN BÜYÜMEYİ HIZLANDIRACAK " 

BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, uzun bir çalışma döneminin ardından kuruluşuna imza atılan federasyonun en büyük yararının, perakendedeki büyümede ve markaların özellikle yurt dışı genişlemesinde görüleceğini kaydetti. 

Yılmaz, 2012 sonunda 3 bine çıkan yurt dışı mağaza sayısının 2013 yılı sonuna kadar 4 bin rakamına ulaşacağını hesapladıklarını belirterek, şunları kaydetti: 

"Ancak federasyon içindeki derneklerin birbiriyle etkileşimi, yurt dışı AVM projelerinde veya yurt dışı genişleme faaliyetlerinde ortak hareket etme bilincini geliştirecek, böylece markalarımız ülke dışında çok daha fazla sayıda mağazaya ulaşabilecek. 2012 yılının sonunda toplam perakendede yüzde 8-9, hazır giyim perakendesinde ise 15-20 bandında bir büyüme yakaladık. BMD markaları olarak 33 milyar dolarlık bir ciro, 350 bin çalışan ve 3,3 milyon metrekarelik bir satış alanına sahibiz. İşte tüm bu rakamların federasyonun yaratacağı enerji ve yeni hedefler kapsamında daha da büyümesini beklemek yanlış olmayacak. Özellikle BMD'nin markalı ekonomiye dönüşüm hedefi kapsamında, sektörel tüm derneklerin ve bunların üyesi olan markaların aynı çatı altında olmasıyla kayıtlı ekonomi güçlenecek." 
Yılmaz, katma değeri yüksek ürünler üretilerek global rekabette daha sağlam bir yer edinileceğini, tüm bunların sonucunda hedefleri ve rakamları daha yukarı seviyelerde revize etmek gerekeceğini dile getirerek, BMD olarak Türk markalarının uluslararası alanda büyümeleri ve yurt dışında mağazalaşmaları konularındaki deneyimlerini federasyona aktaracaklarını kaydetti. 

"FARKLI SESLERİN UYUMUNU SAĞLAYACAK"  

GPD Başkanı Nihat Özdemir, 34 milyar dolarlık ciroya ulaşan modern perakende sektörünün uzun zamandır sürdürdüğü kurumsallaşma çalışmaları yönünde son derece önemli adımlar atıldığını söyledi. 

Özdemir, Türkiye'nin hemen hemen her şehrine yayılan yaklaşık 20 bin satış noktasında, 200 binin üzerinde çalışanla tüketiciye kaliteli hizmet ulaştırdıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: 

"Federasyon sayesinde bu yönelim çok daha güçlü ve hızlı biçimde sektörün tüm kategorileri içinde yayılmasını sürdürecektir. Federasyon, modern perakende içinde var olan farklı seslerin bir uyum içinde duyulmasını sağlayacaktır. Bu durum yakın, orta ve uzun vadedeki hedeflerin daha net olarak belirlenmesine imkan sunacaktır. Biz gıda perakendecileri olarak 10. beş yıllık plan çerçevesinde 2023 hedeflerine giden yolda yapılması gerekenleri şimdiden öngörüp gerekli planlarımızı yapmaya başladık. Federasyon bu hedeflerin gerçekleşmesinde asli merci olacaktır. Böylece Türkiye genelinde de 2023 yılının gerekleri, perakendeciliğin her alanında pazarından sokağına, yerelinden butiğine uygulanır hale gelecektir." 

"TÜRKİYE'NİN 2023 VİZYONUNUNA GÜÇLÜ DESTE VEECEK"

KMD Başkanı Alp Önder Özpamukçu, federasyonun uzun süredir üzerinde çalışıldığını ve çok önem verdikleri bir yapılanma olduğunu vurgulayarak, 

"Organize perakendenin gıda ve hazır giyim dışı kanadı 20 milyar dolarlık bir ciroya ulaştı. Federasyon, modern perakende sektörünün Türkiye ekonomisine sağladığı faydanın çok daha net biçimde anlaşılıp algılanmasına yardımcı olacaktır. Şimdiden sektör uzmanlık alanlarında derinlemesine çalışmalara başlamıştır. Tüm kategorilerin ortak sorunları federasyon çatısı altında ele alınıp kamuoyu ve yetkililerle görüşülüp daha hızlı sonuç alınması sağlanacaktır. Ülkemizin 2023 vizyonu çerçevesinde perakendenin kurumsallaşması ve organize hale gelmesi, ülkemizin hedeflerine ulaşmasında çok daha etkin rol üstlenmesini sağlayacaktır" ifadelerini kullandı. 

"SEKTÖRÜN GÜCÜ ARTACAK"  

TURYİD Başkanı Kaya Demirer, 1 milyar dolar ciro ve 15 bin çalışanla turizmin yeme içme ve eğlence sektöründeki temsilcisi olarak tanımlandıklarını kaydetti. 

Demirer, ülkenin turizm politikalarının oluşumunda çok önemli misyona sahip olan Turizm Meclisi'ndeki aktif görevinin yanı sıra senede yaklaşık 1,5 milyar ziyaretçi alan alışveriş merkezlerinde en az 100 bin metrekare alanda faaliyet gösteren üyelerinin adına, bu çok güçlü çatı altında yer almaktan dolayı mutlu ve gururlu olduklarını söyledi. 

TURYİD olarak, Federasyonu oluşturan diğer tüm dernekler ve yetkilileri ile uyum içerisinde çalışacaklarını anlatan Demirer, ülkenin ekonomisinde büyük yeri olan perakende sektörünün gücünü artırmada, üzerlerine düşen görevi, azami oranda yerine getireceklerini kaydetti. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.