
Elektrik faturalarında ‘kapama-açma’ karışıklığı sürüyor
Elektrik kesintisi olmadığı halde faturalara yansıyan ‘kapama-açma’ bedeli vatandaşların tepkisini çekiyor.
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, faturaya yansıyan ‘kapama-açma’ ücretine itiraz edip, ücretin iadesinin sağlanabileceğini söyledi.
“PARANIN İADESİ YÖNÜNDE KARAR ALDIRABİLİRSİNİZ”
Faturalarından yakınan İdris Aydın isimli vatandaş, “Geçen aylarda elektriğim kesilmediği halde açma-kapama parası bana da geldi. Ödemek zorunda kaldığım için ödedim” şeklinde konuştu.
Faturalarının çoğu kez tarihinden sonra eve geldiğini söyleyen bazı vatandaşlar ise, “Uygulanan sistem sömürücü bir düzendir. Uygulanan bu sistem garip insana bir zulümdür. Evde olmayıp tatile giden vatandaşlarımız ne yapacak? Ya da akrabasının hastalığıyla, ameliyatıyla uğraşıyorsa vatandaş o haliyle elektriğini mi düşünecek?” dediler.
BEDAŞ: “KESME-BAĞLAMA SÜREÇLERİ İLE İLGİLİ ÇOK HASSAS DAVRANIYORUZ”
Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ) ise, ödeme bildirimlerinin Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin 21. maddesi gereğince fatura son ödeme tarihinden en az 10 gün önce tebliğ edildiğini bildirdi. Son ödeme tarihine kadar ödeme yapılmaması durumunda faturanın son ödeme tarihini izleyen ilk beş iş günü içerisinde ikinci bir yazılı bildirimde bulunulduğu, ödeme yükümlülüğünün belirtilen sürede yerine getirilmemesi halinde ise kesinti uygulandığı açıklandı. Ödemelerin gerçekleştirildiği gün içerisinde elektriğin kullanıma açıldığı belirtilerek, “BEDAŞ olarak kesme-bağlama süreçleri ile ilgili çok hassas davrandığımızı belirtmek isteriz. Kesme-bağlama ücretleri EPDK tarafından iş sürecinin maliyetleri için belirlenmektedir” ifadelerine yer verildi.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.