Kent Otelleri Değişiyor

Kent Otelleri Değişiyor

Dünyada giderek artan iş ve Le jour seyahatler, başta Avrupa olmak üzere özellikle havaalanları yakınlarında yeni küçük kentler oluşmasını beraberinde getirmiş durumda.

Kentsel Vahalar
Seyahat edenler artık sadece tatil bölgelerinde değil, her yerde rahat edebilecekleri “kentsel vahalar” arıyorlar. Buna paralel olarak otelcilerin de konseptlerini bu değişimleri dikkate alarak geliştirmeleri büyük önem arz ediyor. Tatil için tercih edilen resort oteller ile şehir ve iş otellerinin arasındaki bilinen o eski keskin farklar giderek azalmaya başlamış durumda. Şehir otelleri de giderek tatil otellerinin sağladıkları olanakları sağlamaya başladılar.

Havaalanları civarında her geçen gün küçük kentler oluşuyor. Bütün dünyada bu küçük kentler sürekli büyüyor ve uluslararası bağlantı kanalları güçlü yerleşim birimleri haline geliyor. Bu vahalarda alışveriş ve eğlence olanaklarının yanı sıra iş yerleri, ofisler ve konaklama alanları da yer alıyor.

Sofistike dinlenme birimleri artık sadece egzotik tatil bölgelerine has ürünler değil
Kentlerde eğlence faktörü de aranılan özelliklerden biri. Spa ve Wellness ürünleri ya da sofistike dinlence birimleri yalnızca egzotik tatil bölgelerinde aranılan ürünler olmaktan çıkmış durumda. Artık kent merkezlerinde de Spa merkezlerinin sayısı giderek artıyor. Kent turlarına artan talebe paralel olarak insanlar buralarda rahat edecekleri farklı vahalar da arıyorlar.

Kent otelleri ihtiyaçlara göre değişime ayak uydurmak zorunda
Müşteriler kafa dinlemek için artık sadece kent dışını seçmiyorlar. Kent içersinde de dinlenme ve tazelenme olanakları giderek daha fazla aranır hale geldi. Bu da otelcilik açısından insanlara kentlerde bu tür ortamların sunulmasının kaçınılmaz hale geldiğini gösteriyor. Otellerin teras, çatı ya da iç avlularında müşterilerine kendilerini kent dışında hissedecekleri yeşil alanlar sunmaları elzem oluyor. Aynı şekilde kent dışındaki bölgelerin de kentleştirilmesi bu yeni eğilimin bir diğer yansıması olarak kendisini gösteriyor.
Seyahat edenlerin geldikleri bölgeler ve özellikle de yaş ortalamaları değişirken turizm de buna paralel olarak değişiyor. Gelen müşterinin kültürel ihtiyaçlarına göre ürünün biçimlendirilmesi gerekliliği yalnızca büyük kent merkezleri için değil, artık kentlerin kenar semtleri ya da daha küçük kentler için de geçerli. 


Haber: Gürkan Kartal
Otomotiv ve Turizm Bölüm Sorumlusu 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.